Kategoria: Rekrytointi

Rekrytointi, Uutiset Henna Määttä

Hae jatko-opiskelijaedustajaksi Aurora tohtorikoulutusohjelman johtoryhmään! Call for applications for Aurora DP management group!

Hae opiskelijaedustajaksi Aurora tohtorikoulutusohjelman johtoryhmään

Paikkoja on auki seuraavasti: Aurora DP:n tohtoriohjelman johtoryhmä (Thule-instituutti): 1 jäsen

Aurora DP – Pohjoisen ympäristön, hyvinvoinnin ja teknologian tohtoriohjelma – on yksi UniOGS:n tohtoriohjelmista. Tohtoriohjelmaa koordinoi Thule-instituutti, ohjelman tutkimuksen painotus on pohjoisilla ja arktisilla alueilla. Tohtoriohjelma on monitieteinen, joten sen johtoryhmässä on paikka kahdelle eri tieteenaloja edustavalle tohtoriopiskelijalle. Johtoryhmä päättää tohtoriohjelman toimintaan liittyvistä keskeisistä asioista kuten opiskelijavalinnoista ja tutkimuksen rahoituksesta (esitysten pohjalta). Johtokunnalla on vuosittain 3‐5 kokousta .

Kaikilta valittavilta edellytämme:

  • UniOGSin myöntämää tohtoriopinto-oikeutta
  • Aurora tohtoriohjelman jäsenyyttä
  • aktiivista otetta luottamustehtävän hoitoon
  • kiinnostusta jatko-opiskelijoiden edunvalvontaa kohtaan
  • yhteistyötä jatko-opiskelijajaoston kanssa (aktiivista osallistumista jaoston kokouksiin)

Nyt valittavan jatko-opiskelijaedustajan kausi päättyy 31.12.2016. Ylioppilaskunta tarjoaa perehdytystä sekä mahdollisuuksia vertaistukeen. Aiempaa kokemusta ei siis tarvitse olla; innolla ja motivaatiolla pääsee todella pitkälle!

Vapaamuotoiset hakemukset toimitetaan sähköpostitse osoitteeseen kopoasiantuntija@nulloyy.fi Hakemuksista tulee käydä ilmi, mihin hallintoelimeen haet sekä missä vaiheessa tohtoriopintosi ovat. Haku päättyy 3.4.2016 Jatko-opiskelijajaosto valitsee kokouksessaan opiskelijaedustajat ja tekee esityksen ylioppilaskunnan hallitukselle.

Lisätietoja:

Jaana Isohätälä, jatko-opiskelijajaoston puheenjohtaja 2016, jaana.isohatala@nulloulu.fi

Henna Määttä, koulutuspoliittinen asiantuntija, kopoasiantuntija@nulloyy.fi, 040 525 7821


Call for applications for Aurora Doctoral Programme Board

The following positions are available: Aurora Doctoral Programme Board (Thule institute): 1 representative

Aurora DP – Doctoral Programme in Environment, Well-being and Technology in the North – is one of the UniOGS doctoral programs, operating within the Environment, Natural Resources and Materials focus area of the University of Oulu. The DP is coordinated by the Thule Institute. Aurora DP is multidisciplinary, and thus the DP Board has two positions for doctoral student representatives, representing different research fields. The DP Board makes all the main decisions, such as student selection; funding for students and research groups. The Board has three to five annual meetings.

We expect:

  • study rights for a doctoral training in UniOGS
  • Aurora membership in the doctoral program is prerequisite
  • active participation in decision-making
  • interest in supervision of the interests of doctoral students
  • collaboration with the doctoral students’ section (active participation in section’s meetings)

The term of the doctoral student representatives will end on December 31th 2016. The student union provides support for work as a student representative. So there is no need for previous experience; with motivation and inspiration you will get far!

The applications should be sent via email to the address kopoasiantuntija@nulloyy.fi . Please include information on the current status of your doctoral studies and to which position you are applying. The deadline for applications is 3.4.2016 (April 4th). The decision on the nominations will be made by the doctoral students’ section in its meeting.

For more information, please contact:

Jaana Isohätälä, Chair of Doctoral Students’ Section 2016, jaana.isohatala@nulloulu.fi

Henna Määttä, Specialist of Academic Affairs, kopoasiantuntija@nulloyy.fi, 040 525 78

Rekrytointi, Uutiset Henna Määttä

OYY hakee opiskelijajäseniä tiedekuntien johtoryhmiin

Tiedekuntasi johtoryhmä on sinulle oivallinen paikka oppia ja päästä osaksi tiedekuntasi kehittämistä ja strategista johtamista. Tästä ei vaikuttamisen paikka paljoa parane!

 

Oulun yliopiston johtosäännön mukaan tiedekunnan johtoryhmän tehtävänä on tukea dekaania tiedekunnan johtamisessa ja kehittämisessä sekä strategian toimeenpanossa. Johtoryhmään kuuluvat tiedekunnan tutkimusyksiköiden johtajat ja muut dekaanin nimeämät henkilöt. Ylioppilaskunta voi halutessaan nimetä edustajan tiedekunnan johtoryhmään.

Johtoryhmien opiskelijajäsenten kausi kestää kaksi vuotta. Kausi alkaa heti valinnasta ja päättyy 31.12.2017.

Kaikkiin tiedekuntiin haetaan yhtä varsinaista ja yhtä varajäsentä.

HAKEMINEN

Vaalikelpoisia opiskelijoiden edustajiksi ovat ne hakukuulutuksessa määrätyllä tavalla hakemuksensa jättäneet ylioppilaskunnan jäsenet, jotka ovat ilmoittautuneet läsnä oleviksi Oulun yliopiston opiskelijoiksi. Ehdokkaan on täytettävä 18 vuotta viimeistään sinä päivänä, jolloin ehdokashakemukset on jätettävä ylioppilaskunnalle. Vaalikelpoinen ei kuitenkaan ole henkilö, joka on vajaavaltainen. Vaalikelpoisia tiedekuntien toimielimiin ovat yllämainituista opiskelijoista ne henkilöt, joiden ensisijainen opinto-oikeus on kyseisessä tiedekunnassa.

Vapaamuotoiset hakemukset tehdään osoitteessa halloped.fi, mistä löytyvät myös tarkemmat ohjeet. Kirjautuminen halloped.fi:n tapahtuu yliopiston käyttäjätunnukselle (oikea yläkulma, klikkaa haka).

Kerro hakemuksessasi pääaineesi sekä missä vaiheessa opintosi ovat, omista tavoitteistasi johtoryhmätyöskentelyssä, motivaatiostasi sekä siitä, mitkä mielestäsi ovat opiskelijajäsenten tärkeimmät tehtävät.

Hakemukset on toimitettava viimeistään 1.2.2016

Päätöksen valittavista henkilöistä tekee ylioppilaskunnan hallitus.

Päätöksen valittavista henkilöistä tekee ylioppilaskunnan hallitus.

Oulussa 14.1.2016 Ylioppilaskunnan hallitus

Lisätietoja antaa tarvittaessa koulutuspoliittinen asiantuntija Henna Määttä kopoasiantuntija@nulloyy.fi, 040 525 7821 

Rekrytointi, Uutiset Eero Manninen

Ylioppilaskunta etsii joukkoonsa hallintosihteeriä, oletko se sinä?

OULUN YLIOPISTON YLIOPPILASKUNTA

on yli 12 000 opiskelijan julkisoikeudellinen yhteisö. OYY toimii jäsenistönsä etu- ja palvelujärjestönä, joka työllistää tällä hetkellä kahdeksan työntekijää.

Ylioppilaskuntamme hakee joukkoonsa

HALLINTOSIHTEERIÄ

heti tai sopimuksen mukaan alkavaan, osa-aikaiseen, toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Tarjoamme Sinulle haasteellisen ja monipuolisen työn opiskelijajärjestön ytimessä.

Hallintosihteerinä tehtävänäsi on vastata ylioppilaskunnan hallinnosta ja siihen liittyvistä tehtävistä pääsihteerin alaisuudessa. Toivomme sinun olevan oma-aloitteinen ja reipas aikaansaaja, jolta erilaisten kokousten ja muiden tilaisuuksien järjestäminen, asiakirjahallinta, erilaiset hankinnat ja muut vastaavat hallinnolliset tehtävät sujuvat sutjakkaasti. Toivomme sinulta myös ennakoluulotonta asennetta ja innokkuutta alati uudistuvassa organisaatiossamme työskentelyyn.

Tässä työssä pääset kehittämään ammattitaitoasi monipuolisesti, tapaamaan paljon erilaisia, mielenkiintoisia ihmisiä sekä tekemään opiskelijalle hyvää elämää mukavassa ja nuorekkaassa työyhteisössä.

Edellytämme sinulta

  • hyviä vuorovaikutustaitoja ja organisointikykyä
  • ajanmukaisia tietoteknisiä taitoja
  • sujuvaa suomen kielen ja hyvää englannin kielen taitoa

Lisäksi hallintosihteerin on oltava toiminnassaan aloitteellinen, vastuuntuntoinen, yhteistyökykyinen ja kykenevä myös itsenäiseen työskentelyyn.

Eduksi katsomme

  • organisaatiomme ja hallintojärjestelmämme tuntemuksen
  • akateemiset opinnot
  • kokemuksen järjestötoiminnasta

Toimessa on neljän kuukauden koeaika. Työaika on 20  tuntia viikossa ja pohjapalkka ylioppilaskuntien työehtosopimuksen II luokan mukaisesti 872,70 euroa kuukaudessa, lisäksi palkkauksessa otetaan huomioon mahdolliset kokemus- ja koulutuslisät. Työsuhteessa noudatetaan ylioppilaskuntien työehtosopimusta. Olemme joustavia työaikojen suhteen ja osa-aikaisuutensa ansiosta työ sopii loistavasti myös opiskelijalle.

Hakemukset ansioluetteloineen toimitetaan PDF-muodossa sähköpostitse osoitteeseen hakemukset@nulloyy.fi. Hakemusten tulee olla perillä viimeistään keskiviikkona 20.1.2016 klo 15.00, otsikkoriville maininta ”Hallintosihteeri”. Myöhässä tulleita hakemuksia ei oteta huomioon. Osa hakijoista kutsutaan haastatteluihin, jotka järjestetään viikolla 4.

 

Lisätietoja:

Pääsihteeri Eero Manninen, paasihteeri(a)oyy.fi, 040 523 1822

Hallintosihteeri Sanna Teperi, hallintosihteeri(a)oyy.fi, 040 525 5562

 

Rekrytointi Henna Määttä

Hae opiskelijaedustajaksi Aurora DP:n/ Call for applications for Aurora DP

Hae opiskelijaedustajaksi Aurora tohtorikoulutusohjelman johtoryhmään

Paikkoja on auki seuraavasti: Aurora DP:n tohtoriohjelman johtoryhmä (Thule-instituutti): 2 jäsentä

Aurora DP – Pohjoisen ympäristön, hyvinvoinnin ja teknologian tohtoriohjelma – on yksi UniOGS:n tohtoriohjelmista. Tohtoriohjelmaa koordinoi Thule-instituutti, ohjelman tutkimuksen painotus on pohjoisilla ja arktisilla alueilla. Tohtoriohjelma on monitieteinen, joten sen johtoryhmässä on paikka kahdelle eri tieteenaloja edustavalle tohtoriopiskelijalle. Johtoryhmä päättää tohtoriohjelman toimintaan liittyvistä keskeisistä asioista kuten opiskelijavalinnoista ja tutkimuksen rahoituksesta (esitysten pohjalta). Johtokunnalla on vuosittain 3‐5 kokousta .

Kaikilta valittavilta edellytämme:

  • UniOGSin myöntämää tohtoriopinto-oikeutta
  • Aurora tohtoriohjelman jäsenyyttä
  • aktiivista otetta luottamustehtävän hoitoon
  • kiinnostusta jatko-opiskelijoiden edunvalvontaa kohtaan
  • yhteistyötä jatko-opiskelijajaoston kanssa (aktiivista osallistumista jaoston kokouksiin)

Nyt valittavan jatko-opiskelijaedustajan kausi päättyy 31.12.2016. Ylioppilaskunta tarjoaa perehdytystä sekä mahdollisuuksia vertaistukeen. Aiempaa kokemusta ei siis tarvitse olla; innolla ja motivaatiolla pääsee todella pitkälle!

Vapaamuotoiset hakemukset toimitetaan sähköpostitse osoitteeseen kopoasiantuntija@nulloyy.fi Hakemuksista tulee käydä ilmi, mihin hallintoelimeen haet sekä missä vaiheessa tohtoriopintosi ovat. Haku päättyy 1.2.2016 Jatko-opiskelijajaosto valitsee kokouksessaan opiskelijaedustajat .

Lisätietoja:

Jaana Isohätälä, jatko-opiskelijajaoston puheenjohtaja 2016, jaana.isohatala@nulloulu.fi

Henna Määttä, koulutuspoliittinen asiantuntija, kopoasiantuntija@nulloyy.fi, 040 525 7821


Call for applications for Aurora Doctoral Programme Board

The following positions are available: Aurora Doctoral Programme Board (Thule institute): 2 representatives

Aurora DP – Doctoral Programme in Environment, Well-being and Technology in the North – is one of the UniOGS doctoral programs, operating within the Environment, Natural Resources and Materials focus area of the University of Oulu. The DP is coordinated by the Thule Institute. Aurora DP is multidisciplinary, and thus the DP Board has two positions for doctoral student representatives, representing different research fields. The DP Board makes all the main decisions, such as student selection; funding for students and research groups. The Board has three to five annual meetings.

We expect:

  • study rights for a doctoral training in UniOGS
  • Aurora membership in the doctoral program is prerequisite
  • active participation in decision-making
  • interest in supervision of the interests of doctoral students
  • collaboration with the doctoral students’ section (active participation in section’s meetings)

The term of the doctoral student representatives will end on December 31th 2016. The student union provides support for work as a student representative. So there is no need for previous experience; with motivation and inspiration you will get far!

The applications should be sent via email to the address kopoasiantuntija@nulloyy.fi . Please include information on the current status of your doctoral studies and to which position you are applying. The deadline for applications is 1.2.2016 (February 2nd). The decision on the nominations will be made by the doctoral students’ section in its meeting.

For more information, please contact:

Jaana Isohätälä, Chair of Doctoral Students’ Section 2016, jaana.isohatala@nulloulu.fi

Henna Määttä, Specialist of Academic Affairs, kopoasiantuntija@nulloyy.fi, 040 525 78

Rekrytointi, Uutiset Eero Manninen

Ylioppilaskuntamme hakee sosiaalipoliittista asiantuntijaa

OULUN YLIOPISTON YLIOPPILASKUNTA

on yli 12 000 opiskelijan julkisoikeudellinen yhteisö. OYY toimii jäsenistönsä etu- ja palvelujärjestönä, joka työllistää tällä hetkellä yhdeksän työntekijää.

Ylioppilaskuntamme hakee joukkoonsa

Sosiaalipoliittista asiantuntijaa

11.1.2016 tai sopimuksen mukaan alkavaan määräaikaiseen työsuhteeseen (äitiys- ja vanhempainvapaan sijaisuus).

Tarjoamme haasteellisen, monipuolisen sekä vastuullisen työn opiskelijajärjestön ytimessä. Sosiaalipoliittisena asiantuntijana tehtävänäsi on mm. vastata ylioppilaskunnan sosiaalipoliittisen linjan valmistelusta, laatia lausuntoja ja kannanottoja, osallistua eri projektien toteuttamiseen sekä vastata osaltaan ylioppilaskunnan hallinnosta, opiskelijoiden neuvonnasta ja yhteistoiminnasta opiskelijaedustajien kanssa. Työ keskittyy erityisesti opintososiaalisten asioiden kuten toimeentulon, terveydenhuollon, asumisen, opiskeluympäristön, hyvinvoinnin ja yhteisöllisyyden pariin. Sosiaalipoliittisena asiantuntijana vastaat myös ylioppilaskuntamme työelämävaikuttamisesta yhdessä koulutuspoliittisen sektorin kanssa sekä huolehdit osaltasi ylioppilaskunnan kuntavaikuttamisesta.

Tässä työssä pääset kehittämään ammattitaitoasi monipuolisesti, tapaamaan paljon erilaisia, mielenkiintoisia ihmisiä sekä tekemään opiskelijalle hyvää elämää mukavassa ja nuorekkaassa työyhteisössä.

Edellytämme sinulta akateemisia opintoja, näkemystä opiskelijan hyvästä elämästä ja ajankohtaisen sosiaalipolitiikan tuntemusta. Sosiaalipoliittisella asiantuntijalla on oltava sujuva suomen kielen ja hyvä englannin kielen taito. Lisäksi edellytämme hyviä vuorovaikutustaitoja ja organisointikykyä sekä ajanmukaisia tietoteknisiä taitoja. Eduksi katsomme ylioppilaskuntakokemuksen sekä perehtyneisyyden opiskelijajärjestötoimintaan.

Sosiaalipoliittisen asiantuntijan on oltava toiminnassaan aloitteellinen, vastuuntuntoinen, yhteistyökykyinen ja kykenevä itsenäiseen asiantuntijatyöhön.

Toimessa on kahden kuukauden koeaika. Peruspalkka on 1810,46 euroa kuukaudessa (YTES palkkaryhmä III), lisäksi palkkauksessa otetaan huomioon mahdolliset kokemus- ja koulutuslisät. Työsuhteessa noudatetaan ylioppilaskuntien työehtosopimusta. Työaika on 37,5 tuntia viikossa.

Hakemukset ansioluetteloineen toimitetaan PDF-muodossa sähköpostitse osoitteeseen hakemukset@nulloyy.fi. Hakemusten tulee olla perillä viimeistään sunnuntaina 10.1.2016, otsikkoriville maininta ”Sosiaalipoliittinen asiantuntija”. Myöhässä tulleita hakemuksia ei oteta huomioon. Osa hakijoista kutsutaan haastatteluihin.

Hakuaikaa on jatkettu 13.12. päättyneestä hausta. Tuossa haussa toimitetut hakemukset otetaan myös huomioon.

Lisätietoja:

Sosiaalipoliittinen asiantuntija Hennamari Toiviainen, hennamari.toiviainen@nulloyy.fi, 0405265821
Pääsihteeri Eero Manninen, paasihteeri@nulloyy.fi, 0405231822

Rekrytointi Henna Määttä

Call for Doctoral Students Representatives: APPLY NOW!

The Doctoral Students’ Section (DSS) of University of Oulu is seeking for new doctoral student representatives for 2016. The DSS is the official voice of all Doctoral Students in the University of Oulu, and it is strategically involved in the decision-making in UniOGS. The call is open for the positions of Doctoral Training Committee representatives.

Who is the DSS looking for?
We are looking for energetic Doctoral Students with an interest in advocacy, networking, and developing the organization of the DSS and its partnerships with the key affiliates. If you have a vision or are enthusiastic about developing things, join us.

Why?
Student advocacy is important and highly influential in Finland. It is also very much fun and a great networking experience.

So, what exactly are these positions?

Doctoral Training Committee representatives

Committee representatives are the student members in the three Doctoral Training Committees of UniOGS. The doctoral training committees are in charge of evaluating and processing applications to UniOGS, following the progress of doctoral training and assessing dissertations. In addition the committees discuss the organisation of doctoral training and the development and processes of UniOGS. The following positions are available:

  • Technology and Natural Sciences Doctoral Training Committee: 1 deputy members
  • Health and Biosciences Doctoral Training Committee: 1 member and 2 deputy members

The committee representatives must also actively attend the meetings of the Doctoral Students’ Section and collaborate with other committee representatives. Their task is to know the hopes and concerns of doctoral students and to bring them to the attention of the DSS and the Doctoral Training Committees. They are also involved in the activities of the DSS.

And how much of my precious time does it take?
The DSS gathers approximately once a month and the UniOGS administrative organs gather approximately once every 1 to 2 months. In addition to meetings, the DSS plans and organizes events and projects on a voluntary-basis. For example, during 2015 the DSS executed a major questionnaire directed at all Doctoral Students.

Ok, sounds good. But am I eligible?

  • All Doctoral Students that have been granted study rights for Doctoral Studies in the University of Oulu can apply. You just need to be enrolled as active for the relevant semester.
  • Fluency in Finnish language is not a prerequisite but understanding Finnish is important in the UniOGS administrative organs since most of the documents of the meetings are in Finnish. At least one of the student representatives in doctoral training committees must understand Finnish.
  • You can be at any stage of your doctoral studies: first-year Doctoral Students are more than welcome. So are last-year Doctoral Students.

What if I don’t have previous expertise?
All selected members receive mutual training jointly provided by the DSS and UniOGS, so no previous expertise is required. If you are enthusiastic, it is enough.

Dates?

  • The period of service is one calendar year, starting 1.1.2016 and ending 31.12.2016.
  • Training for the representatives will be on January 22nd at 8.30-11.00 (am) at the OYY’s office

So it’s fun, but are there any other benefits for doing this work?
Volunteer work should be driven by the individual’s own ambitions. However, there are several benefits associated with working for the DSS. First, the networking possibilities are endless. You can network on a personal level with the University administration, private businesses, other Doctoral Students, you name it. The DSS is also preparing a request for study points/credits applicable by volunteering in student organization (the DSS) and UniOGS. There is green light but not yet final confirmation (how about you join us and make it happen?). The DSS also recommends that employment working hours can be partly used for the tasks related to student advocacy.

THAT’S IT, NOW I REALLY WANT TO APPLY!
To apply, fill out the application form at http://goo.gl/forms/8Nx86F7sY0. The deadline for submitting the application is on January 6th. The applications will be processed and nominations will be made in the next Doctoral Students’ Section meeting at the OYY office. The date of the meeting will be announced as soon as possible. Meetings are open to all doctoral students.The selected student representatives will be informed.

Some positions for Doctoral Students will also be opening for some of the Doctoral Programs (DP) soon. The exact dates and positions will be posted later, so keep in touch!

For more information, please contact:
Jaana Isohätälä, Chair of Doctoral Students’ Section 2016, jaana.isohatala@nulloulu.fi
Henna Määttä, Specialist of Academic Affairs, koposihteeri@nulloyy.fi, 040 525 7821

Read more about the Doctoral Students’ Section at www.oyy.fi/doctoral-students

 

Rekrytointi Henna Määttä

Täydennyshaku biokemian ja molekyylilääketieteen tiedekunnan koulutustoimikuntaan

OYY hakee yhtä varsinaista ja yhtä varajäsentä BmTK:n koulutustoimikuntaan

Koulutustoimikunnan tehtäviin kuuluu ohjata ja arvioida tiedekunnan tutkintoon johtavaa koulutusta sekä lisäksi vastata opiskelijapalautteen keruusta ja käsittelystä. Erityisesti jälkimmäisen tehtävän vuoksi koulutustoimikunnat ovat todella merkittävässä roolissa varmistamassa opiskelijapalautteen vaikuttavuutta!

Kerro hakemuksessa vähintään seuraavat asiat: pääaineesi sekä missä vaiheessa opintosi ovat, mahdollinen aiempi kokemus koulutuksen kehittämiseen osallistumisesta sekä sinulle tärkeimmät teemat, joita haluat tuoda koulutustoimikunnan työskentelyssä esiin. Emme edellytä aiempaa hallinto- tai järjestökokemusta, mutta toivomme hakijoilta sitoutumista aktiiviseen osallistumiseen opiskelijoiden näkökulman edustajina.

Paikkoihin haetaan erityisesti lääketieteen tai hammaslääketieteen opiskelijoita antamaan näkökulmaa heille järjestettävien opintojaksojen toteuttamisessa. Hakeminen tapahtuu osoitteessa halloped.fi

Haku päättyy 13.1.2016 klo:12.00

Lisätietoja tarvittaessa antaa koulutuspoliittinen asiantuntija Henna Määttä kopoasiantuntija@nulloyy.fi

Rekrytointi, Uutiset Henna Määttä

Täydennyshaku tärkeille luottamuspaikoille

OYY hakee opiskelijaedustajia tiedekuntien koulutustoimikuntiin ja tiedekuntahallituksiin

Koulutustoimikunnat

Koulutustoimikuntiin valitaan aina vähintään kaksi opiskelijaedustajaa sekä heille varajäsenet, eikä näin ollen tarvitse jäädä yksin luottamustehtävän kanssa. Lisäksi ylioppilaskunta tarjoaa tehtävään koulutusta ja tukea koko kaksivuotisen kauden ajan. Hakea voi sen tiedekunnan koulutustoimikuntaan, johon on ensisijainen opinto-oikeus.

Koulutustoimikuntien tehtäviin kuuluu ohjata ja arvioida tiedekunnan tutkintoon johtavaa koulutusta sekä lisäksi vastata opiskelijapalautteen keruusta ja käsittelystä. Erityisesti jälkimmäisen tehtävän vuoksi koulutustoimikunnat ovat todella merkittävässä roolissa varmistamassa opiskelijapalautteen vaikuttavuutta!

Kerro hakemuksessa vähintään seuraavat asiat: pääaineesi sekä missä vaiheessa opintosi ovat, mahdollinen aiempi kokemus koulutuksen kehittämiseen osallistumisesta sekä sinulle tärkeimmät teemat, joita haluat tuoda koulutustoimikunnan työskentelyssä esiin. Emme edellytä aiempaa hallinto- tai järjestökokemusta, mutta toivomme hakijoilta sitoutumista aktiiviseen osallistumiseen opiskelijoiden näkökulman edustajina. Valinnoissa huomioidaan tiedekunnan koulutusohjelmien mahdollisimman kattava edustavuus.

Avoinna olevat paikat:
Arkkitehtuurin tiedekunnan koulutustoimikunta 1 varajäsen
Teknillisen tiedekunnan koulutustoimikunta 1 varajäsen
Tieto- ja sähkötekniikan tiedekunnan koulutustoimikunta 1 varajäsen

Täydennysvaali tiedekuntahallituksiin

Oulun yliopiston johtosäännön mukaan tiedekuntahallituksen tehtävänä on
Tiedekuntahallituksen tehtävänä on tukea tiedekunnan johtoa seuraavissa asioissa:
1) tiedekunnan toimenpideohjelman valmistelu ja toteuttaminen;
2) tiedekunnan toiminta- ja taloussuunnitelman sekä henkilöstösuunnitelman valmistelu;  
4) tiedekunnan toiminnan ja talouden seuranta; ja
5) tiedekunnan asioiden tiedottaminen henkilöstölle että opiskelijoille.

Yliopiston tiedekuntahallitusten opiskelijajäsenten toimikauden pituus on kaksi vuotta ja opiskelijajäsenille maksetaan kokouspalkkiota.

AVOIMET PAIKAT

Arkkitehtuurin tiedekuntahallitus 1 varajäsen

Biokemian ja molekyylilääketieteen tiedekuntahallitus 1 varajäsen

Kaivannaisalan tiedekuntahallitus 1 varajäsen

Tieto- ja sähkötekniikan tiedekuntahallitus 3 varajäsentä

EHDOKKAAKSI ASETTUMINEN

Vaalikelpoisia opiskelijoiden edustajiksi ovat ne hakukuulutuksessa määrätyllä tavalla hakemuksensa jättäneet ylioppilaskunnan jäsenet, jotka ovat ilmoittautuneet läsnä oleviksi Oulun yliopiston opiskelijoiksi. Ehdokkaan on täytettävä 18 vuotta viimeistään sinä päivänä, jolloin ehdokashakemukset on jätettävä ylioppilaskunnalle. Vaalikelpoinen ei kuitenkaan ole henkilö, joka on vajaavaltainen. Vaalikelpoisia tiedekuntien toimielimiin ovat yllämainituista opiskelijoista ne henkilöt, joiden ensisijainen opinto-oikeus on kyseisessä tiedekunnassa.

Vapaamuotoiset hakemukset tehdään osoitteessa halloped.fi, mistä löytyy myös tarkemmat ohjeet. Kerro hakemuksessasi pääaineesi sekä missä vaiheessa opintosi ovat, omista tavoitteistasi hallitustyöskentelyssä, motivaatiostasi sekä siitä, mitkä mielestäsi ovat opiskelijajäsenten tärkeimmät tehtävät tiedekuntahallituksessa.

Hakuaika sekä koulutustoimikuntiin että tiedekuntahallituksiin päättyy 31.1.2016

Lisätietoja antaa tarvittaessa koulutuspoliittinen asiantuntija Henna Määttä, kopoasiantuntija@nulloyy.fi, 040 525 7821

Rekrytointi, Uutiset Henna Määttä

OYY hakee opiskelijajäseniä tiedekuntahallituksiin

Tiedekuntahallitusten opiskelijajäsenten täydentäminen

Oulun yliopiston johtosäännön 21 §:n mukaan tiedekuntahallituksen tehtävänä on

1) hyväksyä tiedekunnan strateginen toimenpideohjelma ja määritellä sille tarvittavat resurssit, jotka ovat yliopiston strategian mukaisia;
2) seurata ja tarvittaessa ohjata toimenpideohjelman etenemistä;
3) määritellä tiedekunnan toiminta- ja taloussuunnitelmien perusteet;
4) hyväksyä tiedekunnan toiminta- ja taloussuunnitelma sekä henkilöstösuunnitelma, joka esitetään professuurien osalta rehtorin vahvistettavaksi;
5) seurata tiedekunnan toimintaa ja taloutta; ja
6) seurata ja ohjata tiedekunnan asioiden tiedottamista sekä henkilöstölle että opiskelijoille.

Yliopiston tiedekuntahallitusten opiskelijajäsenten toimikauden pituus on kaksi vuotta alkaen 1.1.2016.

Tiedekuntahallituksen jäsenille maksetaan yliopiston määräämää kokouspalkkiota.

AVOIMET PAIKAT TIEDEKUNTAHALLITUKSISSA

Tiedekuntien hallituksiin valitaan seuraavat määrät jäseniä vaaleissa puutteellisen ehdokasasettelun takia.

EHDOKKAAKSI ASETTUMINEN

Vaalikelpoisia opiskelijoiden edustajiksi ovat ne hakukuulutuksessa määrätyllä tavalla hakemuksensa jättäneet ylioppilaskunnan jäsenet, jotka ovat ilmoittautuneet läsnä oleviksi Oulun yliopiston opiskelijoiksi. Ehdokkaan on täytettävä 18 vuotta viimeistään sinä päivänä, jolloin ehdokashakemukset on jätettävä ylioppilaskunnalle. Vaalikelpoinen ei kuitenkaan ole henkilö, joka on vajaavaltainen.

Vaalikelpoisia tiedekuntien toimielimiin ovat yllämainituista opiskelijoista ne henkilöt, joiden ensisijainen opinto-oikeus on kyseisessä tiedekunnassa.

Vapaamuotoiset hakemukset tehdään osoitteessa halloped.fi, mistä löytyy myös tarkemmat ohjeet. Kerro hakemuksessasi pääaineesi sekä missä vaiheessa opintosi ovat, omista tavoitteistasi hallitustyöskentelyssä, motivaatiostasi sekä siitä, mitkä mielestäsi ovat opiskelijajäsenten tärkeimmät tehtävät tiedekuntahallituksessa.

Hakemukset on toimitettava viimeistään 3.12.2015 klo 12.00.

Päätöksen valittavista henkilöistä tekee ylioppilaskunnan hallitus.

Oulussa 19.11.2015

Ylioppilaskunnan hallitus

Lisätietoja:
Koulutuspoliittinen asiantuntija Henna Määttä, henna.maatta@nulloyy.fi, 040 525 7821
Pääsihteeri Eero Manninen paasihteeri@nulloyy.fi, 040 523 1822

 

Rekrytointi, Uutiset Eero Manninen

Hae ylioppilaskunnan talousvaliokuntaan!

 

Ylioppilaskunnan talousvaliokunta tarvitsee puheenjohtajan vuodelle 2016 ja kolme varsinaista jäsentä kaudelle 2016–2017 sekä yhden varsinaisen jäsenen jäljellä olevalle kaudelle 2015–2016.

Toivomme talousvaliokuntamme jäseniltä kiinnostusta ylioppilaskunnan talousasioita kohtaan. Aikaisempi kokemus ylioppilaskunnan taloudesta ei ole välttämätöntä, mutta katsomme kokemuksen talousasioiden kanssa touhuamisesta eduksi. Edustajisto valitsee puheenjohtajan ja valiokunnan jäsenet kokouksessaan 10.12. klo 17 alkaen. Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi 9.12.2015 klo14.00 mennessä osoitteeseen hakemukset ( a ) oyy.fi.

Talousvaliokunnan tehtävänä on

1) valmistella edustajiston kokousta varten:

  1. ylioppilaskunnan tilintarkastusyhteisön valinta;
  2. ylioppilaskunnan tilinpäätöksen vahvistaminen;
  3. vastuuvapauden myöntäminen hallituksen jäsenille ja pääsihteerille;
  4. vahingonkorvauskanteen nostaminen hallituksen jäseniä, pääsihteeriä tai tilintarkastajaa vastaan; ja
  5. erityisen tarkastuksen järjestämisestä päättäminen;

2) antaa tarvittaessa lausunto hallituksen valmistelemasta edustajiston päätösasiasta, joka liittyy ylioppilaskunnan talouteen tai talousvaliokunnan toimintaan;

3) arvioida, ovatko edustajiston asettamat toiminnan ja talouden tavoitteet toteutuneet ja onko ylioppilaskunnan toiminta järjestetty tuloksellisella ja tarkoituksenmukaisella tavalla;

4) antaa edustajistolle kultakin edeltävältä kalenterivuodelta arviointikertomus edustajiston tilinpäätöskäsittelyä varten; ja

5) hoitaa muut edustajiston sille määräämät tehtävät.

Lisätietoja voit kysellä ylioppilaskunnan pääsihteeri Eero Manniselta, p. 040 523 1822, paasihteeri ( a ) oyy.fi.

Rekrytointi, Uutiset Janne Hakkarainen

Hae OYY:n hallitukseen vuodelle 2016!

Sykkiikö sydämesi kenties koulutuspolitiikalle, järjestötoiminnalle tai vaikka viestinnälle? Haluatko kokeilla siipiäsi opiskelija-aktiivina ja tehdä hommia opiskelijan hyvän elämän puolesta? Hae OYY:n hallitukseen vuodelle 2016!

Jätä hakemus ja ansioluettelo soveltuvilta osin osoitteeseen epj(a)oyy.fi viimeistään 29.11. klo 23.59 mennessä. Kerro hakemuksessasi mitä tehtävää haet (hallitus/puheenjohtaja) ja millaista osaamista sinulla on tehtävää silmällä pitäen. Edustajisto valitsee hallituksen puheenjohtajan ja jäsenet kokouksessaan 10.12. Järjestämme kaikille hakijoille haastattelutilaisuuden 2.12. Puheenjohtajalle sekä hallitukseen valituille järjestetään perehdytystä tehtävään viikoilla 50 ja 51.

Hallitus on ylioppilaskunnan toimeenpaneva elin, joka toimii ylioppilaskunnan ytimessä yhdessä asiantuntijoiden, sihteeristön ja muun henkilökunnan kanssa. Hallitustyöskentely tarjoaa 6-9 opiskelijalle ainutlaatuisen tilaisuuden vaikuttaa, laajentaa omaa osaamistaan, monipuolistaa omia vuorovaikutustaitoja, verkostoitua ja kehittää tärkeitä opiskeluiden jälkeen tarvittavia taitoja. Hallitusvuosi tuo mukanaan uusia, mahtavia kavereita ympäri Suomen ja tilaisuuden vaikuttaa 12 500-henkisen jäsenistön puolesta myös valtakunnallisella tasolla.

Hallitus käyttää ylioppilaskunnassa toimeenpanovaltaa ja sen tehtäviin kuuluu muun muassa opiskelijaedustajien valitseminen useisiin eri päätöksentekoelimiin niin yliopistolla kuin kaupungissa, tapahtumien ja tempausten järjestäminen, ylioppilaskunnan talouden hoitaminen sekä ylioppilaskunnan edun valvominen. Hallitus toimii edustajiston hyväksymän toimintasuunnitelman ja talousarvion puitteissa.

Hallituksen jäsenen palkkio on noin 500 euroa kuukaudessa ja puheenjohtajan palkkio noin 800 euroa kuukaudessa riippuen hallituksen koosta ja talousarviosta.

Hallituksessa työskentelyyn tarvittavat ominaisuudet:

  • kokemus siitä, millaista on opiskelu Oulun yliopistossa
  • halu vaikuttaa niin yliopiston arkeen kuin opiskelijaa koskevaan poliittiseen päätöksentekoon
  • oma-aloitteisuutta, tekevää asennetta ja ulospäinsuuntautuneisuutta
  • sitoutumista vuoden ajaksi opiskelijan hyvän elämän puolesta

Hallitusvuoden jälkeen olet saanut:

  • laajan suhdeverkoston ja uusia ystäviä ympäri Suomen
  • itsevarmuutta ja rohkeutta vaikeidenkin tilanteiden hoitoon
  • ainutlaatuista akateemista pääomaa ja uudenlaisia näkemyksiä koko elämään
  • työelämässä tarvittavia taitoja tiimityöskentelystä, projektinhallinnasta ja kokoustekniikasta

Älä enää epäröi, laita hakemus tulemaan!

Rekrytointi, Uutiset Henna Määttä

Call for Doctoral Student Representatives: APPLY NOW!

The Doctoral Students’ Section (DSS) of University of Oulu is seeking for new doctoral student representatives for 2016. The DSS is the official voice of all Doctoral Students in the University of Oulu, and it is strategically involved in the decision-making in UniOGS. The call is open for the positions of Doctoral Training Committee representatives and Research Council.

Who is the DSS looking for?
We are looking for energetic Doctoral Students with an interest in advocacy, networking, and developing the organization of the DSS and its partnerships with the key affiliates. If you have a vision or are enthusiastic about developing things, join us.

Why?
Student advocacy is important and highly influential in Finland. It is also very much fun and a great networking experience.

So, what exactly are these positions?

Doctoral Training Committee representatives

Committee representatives are the student members in the three Doctoral Training Committees of UniOGS. The doctoral training committees are in charge of evaluating and processing applications to UniOGS, following the progress of doctoral training and assessing dissertations. In addition the committees discuss the organisation of doctoral training and the development and processes of UniOGS. The following positions are available:

  • Human Sciences Doctoral Training Committee: 2 deputy members
  • Technology and Natural Sciences Doctoral Training Committee: 2 deputy members
  • Health and Biosciences Doctoral Training Committee: 2 members and 2 deputy members

The committee representatives must also actively attend the meetings of the Doctoral Students’ Section and collaborate with other committee representatives. Their task is to know the hopes and concerns of doctoral students and to bring them to the attention of the DSS and the Doctoral Training Committees. They are also involved in the activities of the DSS.

Research Council

The Research Council supports the University Board of Directors and the rector in advancing scientific research and maintaining discussions on science policy, provides initiatives regarding research policy and evaluates the quality of research. Positions available:

  • Research Council: 1 member

And how much of my precious time does it take?
The DSS gathers approximately once a month and the UniOGS administrative organs gather approximately once every 1 to 2 months. In addition to meetings, the DSS plans and organizes events and projects on a voluntary-basis. For example, during 2015 the DSS executed a major questionnaire directed at all Doctoral Students.

Ok, sounds good. But am I eligible?

  • All Doctoral Students that have been granted study rights for Doctoral Studies in the University of Oulu can apply. You just need to be enrolled as active for the relevant semester.
  • Fluency in Finnish language is not a prerequisite but understanding it is useful in the UniOGS administrative organs. The DSS and Doctoral Training Committee meetings will always be held in English if there are non-Finnish speakers present.
  • You can be at any stage of your doctoral studies: first-year Doctoral Students are more than welcome. So are last-year Doctoral Students.

What if I don’t have previous expertise?
All selected members receive mutual training jointly provided by the DSS and UniOGS, so no previous expertise is required. If you are enthusiastic, it is enough.

Dates?

  • The period of service is one calendar year, starting 1.1.2016 and ending 31.12.2016.
  • It is also suggested that all members visit the last meeting of the year 2015 to get a feel of the meetings and to receive tutoring advice from current student representatives.

So it’s fun, but are there any other benefits for doing this work?
Volunteer work should be driven by the individual’s own ambitions. However, there are several benefits associated with working for the DSS. First, the networking possibilities are endless. You can network on a personal level with the University administration, private businesses, other Doctoral Students, you name it. The DSS is also preparing a request for study points/credits applicable by volunteering in student organization (the DSS) and UniOGS. There is green light but not yet final confirmation (how about you join us and make it happen?). The DSS also recommends that employment working hours can be partly used for the tasks related to student advocacy.

THAT’S IT, NOW I REALLY WANT TO APPLY!
To apply, fill out the application form at http://goo.gl/forms/8Nx86F7sY0. The deadline for submitting the application is on December 13th. The applications will be processed and nominations will be made in the next Doctoral Students’ Section meeting on Monday December 14th at 17.00 at the OYY office. Meetings are open to all doctoral students.The selected student representatives will be informed.

Some positions for Doctoral Students will also be opening for some of the Doctoral Programs (DP) soon. The exact dates and positions will be posted later, so keep in touch!

For more information, please contact:
Niilo Ryti, Chair of doctoral students’ section, niilo.ryti@nulloulu.fi
Henna Määttä, Specialist of Academic Affairs, koposihteeri@nulloyy.fi, 040 525 7821

Read more about the Doctoral Students’ Section at www.oyy.fi/doctoral-students

Rekrytointi, Uutiset Eero Manninen

Hae PSOAS:n valtuuskuntaan 10.11.2015 klo 16 mennessä!

Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiön valtuuskuntaan haetaan 6 varsinaista ja 6 varaopiskelijajäsentä kaudelle 2016–2017.

PSOAS:n valtuuskunta on säätiön ylin päättävä elin, jonka tehtävä on mm. valita hallituksen jäsenet ja päättää talouden raamit. Tehtävä on erittäin mielenkiintoinen, mutta sopii kohtuullisen vähäisen kuormittavuuden takia loistavasti myös aktiiviselle opiskelijalle. Kokouksia on yleensä kaksi vuodessa ja niistä maksetaan myös kokouspalkkio.

Toivomme tiiviitä, vapaamuotoisia hakemuksia osoitteeseen hakemukset[ät]oyy.fi 10.11. klo 16.00 mennessä. Otsikkoriville maininta ”PSOAS:n valtuuskunta”. Kerro hakemuksessasi motivaatiostasi ja osaamisestasi.

Edustajistomme valitsee valtuuskunnan jäsenet kokouksessaan 11.11.2015.

Lisätietoja ylioppilaskunnan sosiaalipoliittiselta asiantuntijalta Hennamari Toiviaiselta, p. 040 526 5821, soposihteeri[ät]oyy.fi.

Oulussa 29.10.2015

Ylioppilaskunnan hallitus

Rekrytointi, Uutiset Eero Manninen

Haemme ylioppilaskunnallemme viestintäasiantuntijaa!

Oulun yliopiston ylioppilaskunta on yli 12 000 jäsenen etu- ja palvelujärjestö, joka työllistää tällä hetkellä yhdeksän henkilöä. OYY hakee joukkoonsa rohkeaa ja näkemyksellistä viestijää, joka tekee näkyväksi ja kuuluvaksi opiskelijaliikkeen juhlan ja arjen, onnistumiset ja haasteet.

Ylioppilaskuntamme hakee iloiseen joukkoonsa

VIESTINTÄASIANTUNTIJAA

toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen. Toimessa on 4 kuukauden koeaika. Palkka on 1803,25 euroa kuukaudessa (YTES palkkaryhmä III), lisäksi palkkauksessa otetaan huomioon mahdolliset kokemus- ja koulutuslisät. Toimi on kokopäiväinen, mutta olemme työaikojen suhteen joustavia.

Tarjoamme haasteellisen, monipuolisen sekä vastuullisen työn opiskelijajärjestön ytimessä. Tässä työssä pääset todella käyttämään luovuuttasi, kehittämään ammattitaitoasi monipuolisesti, tapaamaan paljon erilaisia, mielenkiintoisia ihmisiä sekä tekemään opiskelijalle hyvää elämää mukavassa ja nuorekkaassa työyhteisössä. Viestintäasiantuntijamme tehtäviin kuuluu viestinnän strateginen kehittäminen yhdessä ylioppilaskunnan johdon kanssa, ylioppilaskunnan sisäinen ja ulkoinen viestintä, taittotehtäviä, sosiaalisen median hallinnointi, mediasuhteet, ja järjestöjen viestintäkoulutus. Viestintäsihteerimme toimii myös monissa yliopiston työryhmissä ja hänen tehtävänään on osaltaan valvoa, että yliopiston opiskelijaviestintä toimii.

Edellytämme sinulta korkeakouluopintoja, erinomaista suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa, hyvää englannin kielen taitoa, taittokokemusta, hyviä ATK-taitoja, taitoa ylläpitää WordPress-pohjalla toimivaa verkkosivustoa, hyviä sosiaalisen median hallinnan taitoja, erinomaisia vuorovaikutustaitoja ja organisointikykyä. Katsomme eduksi luovan otteen ylioppilaskunnan viestinnän kehittämiseen, Adobe CS5-ympäristön hallinnan, visiointikyvyn vuorovaikutuksen tehostamiseksi yli  12 000 jäsenemme kanssa sekä perehtyneisyyden opiskelijajärjestötoimintaan. Viestintäasiantuntijan on oltava toiminnassaan valpas, aloitteellinen, vastuuntuntoinen ja yhteistyökykyinen.

Hakemukset ansioluetteloineen toimitetaan yhdessä PDF-tiedostossa sähköpostitse osoitteeseen hakemukset@nulloyy.fi.  Hakemusten tulee olla perillä viimeistään 27.9.2015, otsikkoriville maininta ”Viestintäasiantuntija”. Myöhässä tulleita hakemuksia ei oteta huomioon. Mahdolliset haastattelut järjestetään viikoilla 40 ja 41.

Lisätietoja:
Viestintäsihteeri Veera Adolfsen, veera.adolfsen@nulloyy.fi, 0400381321
Pääsihteeri Eero Manninen, eero.manninen@nulloyy.fi, 0405231822

                                                                                  

Rekrytointi, Uutiset Janne Hakkarainen

Anni Hyypiö on Oulun ylioppilaslehden uusi toimitusapulainen

Filosofian maisteri Anni Hyypiö on valittu Oulun ylioppilaslehden toimitusapulaiseksi. Työsuhde on määräaikainen ja jatkuu 31.12.2015 saakka. Päätöksen teki Oulun yliopiston ylioppilaskunnan hallitus 13.8.2015 kokouksessaan 18/15.

Toimitusapulaisen tehtävään tuli hakuajan umpeutumiseen mennessä 32 hakemusta, ja haastatteluun kutsuttiin hakijoista neljä. Anni vakuutti haastattelijat ennen kaikkea monipuolisella toimittajankokemuksellaan, motivoituneisuudellaan ja innostuneisuudellaan.

Aiemmin Anni on työskennellyt esimerkiksi sanomalehti Kalevasta ja Koillissanomista. Kirjallisuutta Oulun yliopistossa pääaineenaan opiskellut Anni toimi opiskeluaikana aktiivisesti myös ainejärjestössään. Anni aloittaa työssään 1. syyskuuta.

Tervetuloa taloon, Anni!

Lisätietoa:
Oulun ylioppilaslehden päätoimittaja Minna Koivunen, minna.koivunen@nulloyy.fi 040 550 3927
Pääsihteeri Eero Manninen, eero.manninen@nulloyy.fi 040 523 1822

Page 4 of 8« First...23456...Last »